Zajęcia odbywać się będą w każdą środę w dwóch grupach (praca w małych grupach) po 45 minut.   

 

 

Lp.  

Sposób realizacji/ temat  

Metoda 

Forma  

Termin 

Pomoce dydaktyczne  

Galeria realizacji zadania

1. 

“Kolorowe dłonie i stopy” - odbijanie dłoni i stóp w farbie  

-działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania 

-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 

zbiorowa; indywidualna 

11 IX 

-farby; 

-szary papier; 

2. 

Slime”- mieszanie składników.  

-działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania 

-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 

 

zbiorowa; indywidualna; 

18 IX  

-aktywator; 

-klej PVA; 

-farby;  

-miska;  

3. 

Ryżolina”- barwienie ryżu, ugniatanie i tworzenie masy plastycznej. 

-działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania 

-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 

 

zbiorowa; indywidualna; 

25 IX 

-ugotowany ryż; 

-farby;  

-miska; 

 

4. 

Brokatowy slime- mieszanie składników. 

-działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania, 

-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 

 

zbiorowa; indywidualna; 

2 X 

-aktywator;

-klej PVA; 

-brokat; 

-miska; 

 

5. 

Kolorowy makaron- barwienie makaronu, tworzenie obrazów z makaronu 

-działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania, 

-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 

 

zbiorowa; indywidualna; 

9 X 

-gotowany makaron; 

- farby; 

-miska; 

 

6. 

“ Śnieg, a ciecz nienewtonowska”- mieszanie i tworzenie różnej konsystencji “śniegu” 

-działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania, 

-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 

 

zbiorowa; indywidualna; 

16 X 

-woda; 

-mąka ziemniaczana;  

-olej;  

-miska; 

-talerze; 

7. 

“Balonowe love”- malowanie balonami 

-działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania, 

-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 

 

zbiorowa; indywidualna; 

23 X 

-balony;  

-farby; 

- szary papier; 

8. 

Dyniolina- mieszanie składników, ugniatanie i tworzenie masy plastycznej z ugotowanej dyni 

-działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania, 

-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 

 

zbiorowa; indywidualna; 

30 X 

-ugotowana dynia; 

-blender 

-mąka ziemniaczana; 

-miska;

9. 

“Piasek kinetyczny”-mieszanie składników, budowanie babek i innych budowli 

-działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania, 

-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 

 

zbiorowa; indywidualna; 

6 XI 

-olej; 

-mąka; 

-kreda do barwienia;  

-miska; 

 

10. 

Slime chia- mieszanie składników, tworzenie masy.  

-działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania, 

-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 

 

zbiorowa; indywidualna; 

13 XI 

-nasiona chia 

-woda;  

-mąka ziemniaczana; 

-barwnik; 

-miska; 

 

11. 

Mannolina- mieszanie składników i tworzenie masy plastycznej.  

-działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania, 

-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 

 

zbiorowa; indywidualna; 

20 XI 

-kasza manna;  

-woda;  

-mąka;  

-barwnik spożywczy;

-miska; 

  

12.  

“Gwiezdne niebo”- mieszanie składników, zabawy z foremkami.  

-działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania, 

-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 

 

zbiorowa; indywidualna; 

27 XI 

-mąka ziemniaczana;  

-farba koloru czarnego;  

-brokat;  

-olej;  

-miska; 

 

13.  

“Masa Gincha- mieszanie składników, tworzenie masy plastycznej.  

-działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 

 

zbiorowa; indywidualna; 

4 XII 

-mąka ziemniaczana; 

-olej;  

-barwnik koloru zielonego; 

-miska; 

 

14. 

“Piernikowa masa sensoryczna”- mieszanie składników, tworzenie masy plastycznej. 

-działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 

 

zbiorowa; indywidualna; 

 

11 XII 

-mąka; 

-sól; 

-woda; 

-przyprawa do piernika; 

-barwnik; 

-foremki; 

-miska; 

 

15. 

“Piernikowy śnieg”- mieszanie składników, tworzenie masy plastycznej.  

-działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 

 

zbiorowa; indywidualna; 

 

18 XII 

-pianka do golenia;  

-soda oczyszczona; 

-przyprawa do piernika;

- barwnik spożywczy;

-miska; 

 

 

16 

Piankolina- mieszanie składników, tworzenie masy plastycznej.  

-działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowani 

-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 

 

zbiorowa; indywidualna; 

 

8 I 

-mąka ziemniaczana; 

-pianka do golenia; 

-płyn do naczyń; 

-miska; 

 

17. 

“Smerfna masa”- mieszanie składników, tworzenie masy plastycznej.  

-działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 

 

zbiorowa; indywidualna; 

 

15 I 

-mąka; ziemniaczana; 

-odżywka do włosów; 

-brokat;

-miska;  

18. 

“Zimowe bańki mydlane”- mieszanie składników, tworzenie masy.  

-działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 

 

zbiorowa; indywidualna; 

 

21 I 

-płyn do baniek; 

-barwnik spożywczy; -słomki; 

-brokat; 

-miska; 

 

19. 

Zorza polarna”- mieszanie składników, tworzenie masy  

-działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 

 

zbiorowa; indywidualna; 

 

22 I 

- olejek pod prysznic o granatowej barwie; 

- mąka ziemniaczana; 

-miska; 

- brokat; 

 

19.  

“Czekoladowy slime”- mieszanie składników, tworzenie masy plastycznej.  

-działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 

 

zbiorowa; indywidualna; 

 

5 II 

-czekolada; 

-mąka; 

-woda; 

-miska; 

 

20.  

“Masa aksamitna”- mieszanie składników, tworzenie masy plastycznej.  

-działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 

 

zbiorowa; indywidualna; 

 

12 II 

-mąka ziemniaczana;  

-odżywka do włosów;

-barwniki; 

-miska; 

21. 

Bananolina”- mieszanie produktów, tworzenie masy plastycznej. 

-działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 

 

zbiorowa; indywidualna; 

 

19 
II 

-banany; 

-mąka ziemniaczana;  

-barwniki;  

-olejek; 

-miska;  

22. 

“Masa balonowa”- mieszanie składników, tworzenie masy.  

- działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 

 

zbiorowa; indywidualna; 

 

26 

II 

-klej szkolny; 

-żel do prania; 

-słomki; 

-miska;  

23.

"Slime, ciastolina z płynem do naczyń"

- działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 


zbiorowa; indywidualna;

5 

III

-płyn do naczyń;

-mąka ziemniaczana;  

-łyżeczka;

-miska; 

24.

"Kawowy slime"

- działania praktycznego, 

-doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, 

 -metoda Sensoplastyka®  

-ekspresyjna 


zbiorowa; indywidualna;

12

III


-kawa parzona;

-mąka ziemniaczana;  

-łyżeczka;

-miska; 

-woda;