Zajęcia odbywać się będą w każdą środę w dwóch grupach (praca w małych grupach) po 45 minut.
|
||||||
Lp. |
Sposób realizacji/ temat |
Metoda |
Forma |
Termin |
Pomoce dydaktyczne |
Galeria realizacji zadania |
1. |
“Kolorowe dłonie i stopy” - odbijanie dłoni i stóp w farbie |
-działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania -pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna |
zbiorowa; indywidualna; |
11 IX |
-farby; -szary papier; |
|
2. |
“ Slime”- mieszanie składników. |
-działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania -pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna
|
zbiorowa; indywidualna; |
18 IX |
-aktywator; -klej PVA; -farby; -miska; |
|
3. |
“Ryżolina”- barwienie ryżu, ugniatanie i tworzenie masy plastycznej. |
-działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania -pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna
|
zbiorowa; indywidualna; |
25 IX |
-ugotowany ryż; -farby; -miska;
|
|
4. |
“Brokatowy slime”- mieszanie składników. |
-działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania, -pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna
|
zbiorowa; indywidualna; |
2 X |
-aktywator; -klej PVA; -brokat; -miska;
|
|
5. |
“Kolorowy makaron”- barwienie makaronu, tworzenie obrazów z makaronu |
-działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania, -pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna
|
zbiorowa; indywidualna; |
9 X |
-gotowany makaron; - farby; -miska;
|
|
6. |
“ Śnieg, a ciecz nienewtonowska”- mieszanie i tworzenie różnej konsystencji “śniegu” |
-działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania, -pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna
|
zbiorowa; indywidualna; |
16 X |
-woda; -mąka ziemniaczana; -olej; -miska; -talerze; |
|
7. |
“Balonowe love”- malowanie balonami |
-działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania, -pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna
|
zbiorowa; indywidualna; |
23 X |
-balony; -farby; - szary papier; |
|
8. |
“Dyniolina”- mieszanie składników, ugniatanie i tworzenie masy plastycznej z ugotowanej dyni |
-działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania, -pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna
|
zbiorowa; indywidualna; |
30 X |
-ugotowana dynia; -blender; -mąka ziemniaczana; -miska; |
|
9. |
“Piasek kinetyczny”-mieszanie składników, budowanie babek i innych budowli. |
-działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania, -pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna
|
zbiorowa; indywidualna; |
6 XI |
-olej; -mąka; -kreda do barwienia; -miska;
|
|
10. |
“Slime chia”- mieszanie składników, tworzenie masy. |
-działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania, -pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna
|
zbiorowa; indywidualna; |
13 XI |
-nasiona chia; -woda; -mąka ziemniaczana; -barwnik; -miska;
|
|
11. |
“Mannolina”- mieszanie składników i tworzenie masy plastycznej. |
-działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania, -pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna
|
zbiorowa; indywidualna; |
20 XI |
-kasza manna; -woda; -mąka; -barwnik spożywczy; -miska;
|
|
12. |
“Gwiezdne niebo”- mieszanie składników, zabawy z foremkami. |
-działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania, -pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna
|
zbiorowa; indywidualna; |
27 XI |
-mąka ziemniaczana; -farba koloru czarnego; -brokat; -olej; -miska;
|
|
13. |
“Masa Gincha”- mieszanie składników, tworzenie masy plastycznej. |
-działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna
|
zbiorowa; indywidualna; |
4 XII |
-mąka ziemniaczana; -olej; -barwnik koloru zielonego; -miska;
|
|
14. |
“Piernikowa masa sensoryczna”- mieszanie składników, tworzenie masy plastycznej. |
-działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna
|
zbiorowa; indywidualna;
|
11 XII |
-mąka; -sól; -woda; -przyprawa do piernika; -barwnik; -foremki; -miska;
|
|
15. |
“Piernikowy śnieg”- mieszanie składników, tworzenie masy plastycznej. |
-działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna
|
zbiorowa; indywidualna;
|
18 XII |
-pianka do golenia; -soda oczyszczona; -przyprawa do piernika; - barwnik spożywczy; -miska;
|
|
16. |
“Piankolina” - mieszanie składników, tworzenie masy plastycznej. |
-działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowani -pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna
|
zbiorowa; indywidualna;
|
8 I |
-mąka ziemniaczana; -pianka do golenia; -płyn do naczyń; -miska;
|
|
17. |
“Smerfna masa”- mieszanie składników, tworzenie masy plastycznej. |
-działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna
|
zbiorowa; indywidualna;
|
15 I |
-mąka; ziemniaczana; -odżywka do włosów; -brokat; -miska; |
|
18. |
“Zimowe bańki mydlane”- mieszanie składników, tworzenie masy. |
-działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna
|
zbiorowa; indywidualna;
|
21 I |
-płyn do baniek; -barwnik spożywczy; -słomki; -brokat; -miska;
|
|
19. |
“Zorza polarna”- mieszanie składników, tworzenie masy |
-działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna
|
zbiorowa; indywidualna;
|
22 I |
- olejek pod prysznic o granatowej barwie; - mąka ziemniaczana; -miska; - brokat;
|
|
19. |
“Czekoladowy slime”- mieszanie składników, tworzenie masy plastycznej. |
-działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna
|
zbiorowa; indywidualna;
|
5 II |
-czekolada; -mąka; -woda; -miska;
|
|
20. |
“Masa aksamitna”- mieszanie składników, tworzenie masy plastycznej. |
-działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna
|
zbiorowa; indywidualna;
|
12 II |
-mąka ziemniaczana; -odżywka do włosów; -barwniki; -miska; |
|
21. |
“Bananolina”- mieszanie produktów, tworzenie masy plastycznej. |
-działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna
|
zbiorowa; indywidualna;
|
19 |
-banany; -mąka ziemniaczana; -barwniki; -olejek; -miska; |
|
22. |
“Masa balonowa”- mieszanie składników, tworzenie masy. |
- działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna
|
zbiorowa; indywidualna;
|
26 II |
-klej szkolny; -żel do prania; -słomki; -miska; |
|
23. |
"Slime, ciastolina z płynem do naczyń" |
- działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna |
zbiorowa; indywidualna; |
5 III |
-płyn do naczyń; -mąka ziemniaczana; -łyżeczka; -miska; |
|
24. |
"Kawowy slime" |
- działania praktycznego, -doświadczeń i eksperymentowania-pokazu i obserwacji, -metoda Sensoplastyka® -ekspresyjna |
zbiorowa; indywidualna; |
12 III |
-kawa parzona; -mąka ziemniaczana; -łyżeczka; -miska; -woda; |